Czy korki o nieodpowiednim rozmiarze można zwrócić?
Warunki reklamacji obuwia
Reklamacja to jeden ze sposobów na odzyskanie wydanych pieniędzy w przypadku nietrafionego zakupu. Jednak, czy ten proceder jest zgodny z prawem i od czego to zależy? Należy rozróżnić sytuacje, w których klient jest niezadowolony z otrzymanego towaru i chcę dokonać zwrotu oraz w momencie, gdy udostępniona oferta była niezgodna ze stanem rzeczywistym. W tej drugiej sytuacji spełniona przesłanka podana przez klienta obliguje sprzedawcę do obowiązkowego dokonania zwrotu w ciągu ustalonego terminu.
Potwierdzenie transakcji ułatwiające dokonywanie zwrotów
Zwrot towaru czy jego reklamacja zależy wyłącznie od dobrej woli danego sprzedawcy. Jednak, jeśli zaoferowana już wcześniej była możliwość oddania butów niespełniających wymagania klienta, to należy spodziewać się, że zostanie to uwzględnione. Część sklepów może oferować taką możliwość, ale wymaga np. uprzedniego okazania paragonu czy innego dowodu zakupu. Taka sytuacja ma miejsce, gdy chcemy zwrócić korki Adidas Predator w oficjalnym sklepie tego producenta.
Ryzyko spoczywające na kupującym
Nieodpowiednio dobrany rozmiar obuwia sportowego, to najczęściej skutek nieuwagi kupującego lub brak zdecydowania z jego strony. W tym przypadku, w kontekście zwrotu towaru, żadne przepisy nie chronią konsumenta. Podstawą żądań może być tylko i wyłącznie niezgodność produktu z umową. Coraz więcej firm oferuje także w takich sytuacjach zwrot kosztów wysyłki.