Filozofia marki Nike, czyli marketing na najwyższym poziomie
Koncentracja na rynku akcesoriów sportowych
Sukces komercyjny Nike, to w głównej mierze zasługa nie tylko działań marketingowych, ale przede wszystkim wysokiej jakości produktów amerykańskiego giganta. Firma podjęła stałą współpracę z wieloma gwiazdami sportu, przez co zyskała na wiarygodności. Reklamy są najczęściej inspirujące, a ich uzupełnieniem jest wszystkim dobrze znany slogan – „Just do It”, którego autorem jest Dan Wieden.
Sportowcy, którzy zaufali Nike
Jednym z pierwszych sportowców, który wziął udział w reklamie Nike był Michael Jordan. Spot spodobał się odbiorcom, a włodarze postanowili krzewić dalej filozofię marki, czyli reklamowanie produktów z udziałem innych sportowców. Filozofia marki ma zawsze wydźwięk motywacyjny, który dotyczy walki nie z rywalami, ale własnymi słabościami. Do grona sportowców, którzy występują w kampaniach marketingowych, to Tiger Woods, Cristiano Ronaldo oraz Robert Lewandowski, który reklamuje korki Nike Phantom.
Działania wizerunkowe dla gaszenia pożarów marketingowych
Za sprawą popularności Nike, czkawką nie odbił się skandal dotyczący łamania praw pracowniczych w azjatyckich oddziałach fabryk. W momencie kryzysu postanowili określić zasady dotyczące współpracy z pracownikami, w każdym rejonie świata. Stworzony w ten sposób kodeks zawiera wiele przepisów, które w Nike przestrzega w relacjach ze swoimi pracownikami. Mimo dużej konkurencji ze strony marki Adidas – Nike uzyskuje corocznie znakomity zysk.