Historia firmy Nike – od dystrybucji japońskiego obuwia po korki Phantom
Powstanie Blue Ribbon Sports
Założycielami powstałej w 1964 roku w Stanach Zjednoczonych firmy byli Bill Bowerman oraz Philip Knight. Przedsiębiorstwo Blue Ribbon Sports trudniło się dystrybuowaniem japońskich butów Onitsuka Tiger dla biegaczy ze stanu Oregon. Powodzenie interesu sprawiło, że właściciele zaczęli projektować własne obuwie. W Santa Monica powstał pierwszy stacjonarny sklep.
Przełomowy rok 1971 – pierwsze modele Swoosh
Włodarze postanowili zakończyć współpracę z Japończykami i zaprezentowali pod nazwą Swoosh pierwszy model butów, który otrzymał nazwę Nike. Już rok później podpisano pierwszy kontrakt na wyłączność w kwestii noszenia butów amerykańskiego producenta. Popularność serii Nike sprawiła, że w 1978 roku firma zmieniła nazwę na imię greckiej bogini. W kolejnych latach zaprezentowała została technologia z plastikowymi membranami z powietrzem dla koszykarzy o nazwie Air Force. Jednak niedługo większą popularność zdobyły Air Jordan, sygnowana nazwiskiem jednego sportowca.
Just do It i… stało się!
W 1988 roku zaczęto stosować jako główne hasło firmy – „Just do It”, które zna w tej chwili praktycznie każdy. Kolejne akcje marketingowe wpływały na wzrost popularności marki, co koniec końców sprawiło, że Nike stało się potentatem na rynku odzieży sportowej. Korki Nike Phantom i wiele innych produktów naszpikowana jest różnorodnymi technologiami, do których użyto najwyższej jakości materiałów.