nie tylko piłka

portal sportowy: trening, sprzęt, odzież, ciekawostki, porady

Jakimi działaniami Nike wypracowało sobie silną pozycję na rynku?

Jakimi działaniami Nike wypracowało sobie silną pozycję na rynku?

Nike to nie tylko odzież sportowa

Amerykański potentat na rynku sprzętu sportowego, to nie tylko korki Nike Phantom czy buty Air Jordan, ale też wiele różnorodnych działań, które wpływają na wzmocnienie tej marki. Firma sponsoruje kilku znanych sportowców oraz patronuje nad różnego rodzaju imprezami skierowanymi do osób aktywnych. Włodarze Nike inwestują w nowe technologie, udostępniają na rynku wiele aplikacji mobilnych, jak np. Nike Plus Running przeznaczoną dla biegaczy. Pod szyldem firmy prowadzone jest wiele blogów, stron internetowych propagujących hasło: „sport to zdrowie”.

Strategia przynosząca zyski

Kolejne ruchy Nike sprawiły, że z każdym rokiem zyski są coraz większe. Strzałami w dziesiątkę okazują się nie tylko wysokiej jakości produkty, ale przede wszystkim liczne działania w mediach społecznościowych. Konkurencyjne ceny i innowacje, także pomogły marce nadać odpowiedniego charakteru. Nike kojarzone jest ze swobodnym stylem życia, osób, które każdego dnia potrafią znaleźć czas na aktywność fizyczną.

Akcje marketingowe i społeczne Nike zmieniają świat

Działania Nike są w stanie spowodować nagły wzrost zainteresowania daną dyscypliną. Tak było w przypadku joggingu, kiedy to Steve Prefontaine, znany amerykański biegacz stał się twarzą marki. Konkurencja w postaci Adidas, Reebok czy Puma tylko napędza całą branżę. Równorzędni rywale stawiają wysoko poprzeczkę, co wymaga podjęcia wielu działań marketingowych, a także charytatywnych przez włodarzy Nike.