Pogoń za marką czy chęć zakupu produktu dobrej jakości? Czy do uprawiania sportu warto kupować drogi sprzęt?
Światowa marka czy ekonomiczny zakup?
Czy produkt markowy oznacza coś lepszego niż tańszy odpowiednik? Wszystko zależy od tego, jak bardzo chcemy się zaangażować w uprawianie danej dyscypliny. Jeśli chcemy się tylko bawić, to nasze zakupy nie muszą być drogie. Spirala jednak nakręca się, w momencie, gdy spoglądamy na innych, którzy osiągają lepsze wyniki od nas, a wyposażeni są w markowy sprzęt.
Za marką stoi jakość
Halówki Predator, Nike Air Jordan i wiele innych produktów dobrze znanym w kręgach sportowców od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Dlaczego? Z racji innowacyjnych rozwiązań, wysokiej ceny, mamy pewność, że produkt jest wykonany z należytą starannością. Trudno mieć takie przeświadczenie wobec butów, których producenci nie są nam znani. Tańsza alternatywa nie zawsze musi być gorsza, ale coś jest na rzeczy, gdy w kampaniach marketingowych Adidasa i Nike występują gwiazdy światowego sportu.
Marketing dźwignią handlu
Nie da się ukryć, że za dużymi wpływami idą też przeznaczone spore środki na reklamę. Udział sportowców w spotach oraz reprezentowanie marki na sportowych arenach pochłania lwią część budżetu marketingowego. Jednak znane twarze przyciągają osoby niezdecydowane oraz te, które chcą się pokazać. Sprzęt dobrej marki, drogie rzeczy, często kupujemy je, bo chcemy się tym obnosić. Jednak z góry nie można tak zakładać, ponieważ są osoby, które dążą do osiągania najlepszych wyników sportowych.